maanantai 12. maaliskuuta 2018

74. Valmistujaislahja

 *** Kolmen vuoden aikahyppy*** (Sinna 19v)
 
  - Mä oon niin kateellinen, että oot päässy jo muuttamaan omilles.
 - Joo, mut mä joudun asumaan mun veljen kanssa.
 - Ootko sä saannu vielä mitään tietoo mistään koulusta?
 - En. Mutta mä oon miettinyt, josko mä muuttaisin pois tästä kaupungista.
 - Mitä! Et kai?
 - No kyl sä tiiät. Mä en oo koskaan viihtynyt täällä.
Ovi kävi ja Liam käveli sisään asuntoon.
 - Moi, Liam sanoi ja keittiöön laskeutui pitkä hiljaisuus.
 - Moi, Sinna sanoi vaisusti.
Hänen ja Liamin välit olivat olleet vaikeasti selitettävät viimeiset kolme vuotta. Liam oli eronnut Emmasta ja sen jälkeen Sinna ja Liam olivat vähän aikaa yrittäneet seurustelua, mutta siitä ei ollut tullut mitään. Ja nyt taas Liam oli palannut Emman luokse.
 - Sinna aikoo muuttaa pois! Liana huudahti.
 - Ei kait se sinulle tullut yllätyksenä? Hänhän on aina puhunut lähtemisestä. No mihin aiot mennä?
 - En tiedä vielä. Lähden ensiviikolla reissuun Annan ja Mattin perheen kanssa. Päätän kun tulen takaisin.
 - No onnea matkaan, Liam sanoi ja otti Sinnan teekupin ja hörppäsi siitä röyhkeästi.

***

 - Eikö olekin kaunista? Anna huokaisi.
 - No mitä sanot, eikö me ollakkin maailman parhaita sisaruksia? Täydellinen valmistujaislahja vai mitä?
 - Joo. Kiitos paljon, Sinna sanoi ja riensi halaamaan siskoaan.
 - Kiitos teille molemmille. On hyvä päästä pois äitin ja isän luota.
- Ekaksi syödään ja sitten lähdetään tutkimaan nähtävyyksiä, Anna intoili.
 - Menkää te Sinnan kanssa. Me jäädään tänne opettamaan kaksosia uimaan, Matt vastasi.

***

 - Eikö ole ihanaa?
- Tämä on täydellistä, Sinna huokaisi.
 - Anna. Oletko se sinä?
 - Nathan? Siitä on pitkä aika. Mitä teet täällä?
 - Meillä on peli huomenna täällä. Päätin lähteä katsomaan maisemia kun on vähän vapaa-aikaa. Entäs itse?
 - Me tuotiin Mattin kanssa Sinna tänne valmistujaislahjaksi.
- Hienoa.
 - Tota. Mitä luulet haluisitko huomenna tulla kattoo meiän peliä?
- Se ois kivaa. 
- Hienoo. Saanko sun puhelinnumeron?
- Joo se on..
 Hetken aikaa vierestä katsoen Sinna päätti, että oli aika nousta vedestä, ettei aivan rypistyisi.
- Anteeks keskeytys, mut voitaisko jo lähtä takasin?
- Tietenkin. Nathan, tässä on Sinna. Eikö ookkin kasvanut viimenäkemästä?
- Ei voi olla totta! Olit viimeeksi vielä ihan pikkutyttö.

~

4 kommenttia:

  1. Toivoin jo aiemmin, että Annasta ja Nathanista voisi tulla vielä jotain ja nyt mä oon entistä toiveikkaampi. Toivottavasti onni olisi heidän puolellaan ja heistä voisi tulla vielä jotain.

    Jotenkin mulla on myös vähän sellainen fiilis että Sinnan ja Liamin tarua ei ole vielä kerrottu loppuun ja että heidän välillään tulee tapahtumaan vielä jotain. Mitä se "jotain" sitten on, jää vielä nähtäväksi, mutta ihan varmasti jotain. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista. :))

      Anna ja Nathan.. katsotaan. ;)
      Sinna ja Liam, raukkoja käy vähän sääliksi kun ennen olivat niin hyviä ystäviä ja teini-ikä ja hormonit pilasivat kaiken.

      Poista
  2. Hyvä sattuma, tämä Annan ja Nathanin jälleennäkeminen. :D Minäkin elättelen toiveita heidän yhteen paluun puolesta!

    En oikein tiedä mitä mieltä olen Sinnasta ja Liamista. Toivoisin, että he voisivat olla vielä ystäviä ja väleissä. Tavallaan ehkä toivon, että Sinna menisi lopullisesti eteenpäin ja löytäisi ehkä jonkun toisen, vaikka jännitteitä vaikuttikin olevan ehkä vähän ilmassa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista. :))
      Seuraavassa osassa nähdään Annan ja Nathanin kohtalo.
      Sinna ja Liam.. niin mitä heille tulevaisuus tuokaan. Sekin selviää pian.

      Poista